La Junta Directiva Informa: Sobre la sentència de l'audiència Provincial

• dijous, 7 de desembre de 2017 12:20
Ha arribat a mans de la nostra entitat sentència judicial emesa per l’Audiència Provincial de Barcelona (Civil), la qual desestima un recurs d’apel·lació interposat pel CE MATARÓ-ESCOLA DE FUTBOL en relació a una primera sentència del jutjat de 1a instància núm. 3 de Mataró, mitjançant la qual es fallava el pagament de 6000 euros a l’empresa DESARROLLOS EMPRESARIALES OSLO, SL, de la qual és administrador l’expresident Sr. Francisco Gonzalo.

Aquest pagament de 6000 euros s’havia d’efectuar entre tres parts, la nostra escola de futbol i els antics coordinadors de l’entitat, els Srs. Marcial Serrano i Jordi Pi.

El contracte inicial es va signar entre el Sr. Gonzalo i els Srs Serrano i Pi, subrogant-se més tard l’escola de futbol mitjançant el Sr. Albert Gibert.

Va ser el mateix Sr. Gibert el que va veure que no estava inscrit en el Consell d’Esports com a president del club i que s’havien de realitzar unes eleccions legals per normalitzar la situació a l’entitat. Això, li va fer despertar la sospita que el contracte mercantil signat podia ser irregular, ja que s’havia signat un conveni mitjançant el qual aquestes tres parts, els Srs Serrano, Pi i l’escola de futbol, havien de pagar 1200 euros al mes al Sr. Gonzalo, el qual va fer constar una empresa que a hores d’ara no té cap activitat i que no té res a veure amb el món de l’esport.

Donava la coincidència que el Sr Serrano i el Sr. Pi estaven cobrant 1200 euros al mes, exactament la mateixa quantitat que pagaven també al Sr. Gonzalo i que sortia de les arques del club.

La Junta Directiva actual, formalitzada l’any 2013 va posar en mans de l’advocat Xavier Perea l’assumpte, guanyant un primer litigi després del qual es demostrava que la FCF no podia resoldre cap qüestió monetària referent a contractes privats, però deixant clar que les llicències federatives no podien ser traspassades a cap empresa que no tingués interessos esportius, en aquest cas a aquesta empresa, DESARROLLOS OSLO, la qual tindria una presumpta finalitat immobiliària.

Així, va quedar acreditat que l’empresa DESARROLLOS EMPRESARIALES OSLO, SL no tenia res a veure amb interessos esportius i que la finalitat que perseguia la seva presència en un contracte que la lligava amb el CE MATARÓ era tan sols un ànim de lucre del Sr. Gonzalo.

A dia d’avui, s’ha reconegut que el deute pel contracte creat hauria de ser assumit en tot cas pels srs. Marcial Serrano i Jordi Pi i de manera solidària pel CE MATARÓ ESCOLA DE FUTBOL reduint el deute de 150.000 euros inicial (tal com constava en aquest contracte inicial) a la seva tercera part pel que fa a la implicació de l’escola de futbol.

Res té a veure el fet que els Srs. Marcial i Pi ja no treballin pel club, ja que el contracte mercantil els vincula de manera privada.
La junta directiva del CE MATARÓ ESCOLA DE FUTBOL, sense tenir res en contra dels Srs Marcial i Pi, va apostar per desvincular-los del club per incorporar a persones d’un altre perfil, i sobretot, regularitzant la situació a nivell legal, ja que no estaven donats d’alta a la seguretat social, ni des de l’entitat es pagaven conceptes com IVA’s ni impostos de societats entre d’altres coses.

A més a més, es va poder saldar un deute de 14.000 euros que encara restava pendent amb diversos proveïdors.

Des de l’entitat i abans d’arribar al litigi per la vinculació del contracte a nivell econòmic amb el Sr. Gonzalo, els dirigents del club van intentar arribar a diversos acords, essent denegats tots ells de manera contundent. Altre exemple de la manca d’entesa ha estat el fet que des de l’Ajuntament de Mataró s’hagi hagut de demandar a l’expresident per tal que tornés la seu social del club, cosa que encara resta pendent.

Així, i amb motiu de qualsevol informació relacionada amb aquest tema que pugui aparèixer publicada en els mitjans de comunicació, com ja ha passat en d’altres ocasions, volem tranquil·litzar als socis comunicant que es continua lluitant a favor dels interessos del club i que fins a l’actualitat i tan sols de moment, s’ha aconseguit que el club recuperi les categories que l’expresident Gonzalo, amb ànim de lucre, va fer constar en un contracte i a més a més, s’ha aconseguit reduir el possible pagament que es podria ordenar en el pitjor dels casos, de 150.000 euros a una tercera part.

Ara, intentarem de manera amistosa aconseguir que els Srs. Pi i Marcial facin els seus pagaments mensuals de 400 euros cadascú i l'entitat farà el pagament dels altres 400.

No hem d’oblidar que entre tots fem esforços diaris per tirar el club endavant, una entitat SENSE ÀNIM DE LUCRE, que és el que caracteritza qualsevol associació esportiva.

Aprofitem l’ocasió per saludar-los cordialment i encoratjar-los a continuar venint al camp. De ben segur aquesta temporada intentarem aconseguir la nostra fita plegats pel que fa a ascendir de categoria el nostre primer equip i ser una referència, cada cop més, en relació al futbol base.